TK verkiezingen 2010 - reacties en ontwikkelingen

RickT schreef op :
Quote: TeunIk dacht dat Nagel dat juist niet wilde? Hij is toch ook ex-PvDA of niet?
Maar ook Leefbaar Nederland en nu 50+, die kerel zit in een identiteitscrisis. Hij heeft alle hoeken van het politieke spectrum onderhand wel gezien.
janwillem3488 schreef op :
Quote: RickT[...]
Maar ook Leefbaar Nederland en nu 50+, die kerel zit in een identiteitscrisis. Hij heeft alle hoeken van het politieke spectrum onderhand wel gezien.
Leefbaar Nederland was niet echt een rechtse partij, eerder een populistische variant van de PvdA. Daarom ging Pim Fortuyn toendertijd ook weg, clash binnen de partij.

Daarnaast denk ik dat de kans dat 50Plus het kabinet [u]structureel[/i] gaat steunen niet erg groot is.
Als je kijkt naar de twee belangrijkste mogelijke economische veranderingen:
Kabinet: Geen verandering hypotheekrente aftrek, AOW leeftijd omhoog
50Plus: Geleidelijke afschaffing hypotheekrente aftrek(dat was tenminste het standpunt van de voorganger van de 50Plus partij, OokU), AOW leeftijd constant(vast bedrag gaat deze uitkering zelfs omhoog(de AOW voorziening wordt dus nog duurder))
Maar ja, 50Plus heeft het voordeel dat stemmers misschien niet lang genoeg leven om hun te straffen voor het niet nakomen van standpunten *sarcasm*
RickT schreef op :
Quote: janwillem3488[...]
Leefbaar Nederland was niet echt een rechtse partij, eerder een populistische variant van de PvdA. Daarom ging Pim Fortuyn toendertijd ook weg, clash binnen de partij.

Daarnaast denk ik dat de kans dat 50Plus het kabinet [u]structureel[/i] gaat steunen niet erg groot is.
Als je kijkt naar de twee belangrijkste mogelijke economische veranderingen:
Kabinet: Geen verandering hypotheekrente aftrek, AOW leeftijd omhoog
50Plus: Geleidelijke afschaffing hypotheekrente aftrek(dat was tenminste het standpunt van de voorganger van de 50Plus partij, OokU), AOW leeftijd constant(vast bedrag gaat deze uitkering zelfs omhoog(de AOW voorziening wordt dus nog duurder))
Maar ja, 50Plus heeft het voordeel dat stemmers misschien niet lang genoeg leven om hun te straffen voor het niet nakomen van standpunten *sarcasm*
Kiezers denken: "Ik ben 50+" en ze horen allemaal horrorverhalen over pensioenen e.d. en er is niet specifiek een partij die zich op senioren richt. Het CDA deed dat maar die verloren al veel kiezers. Dus de huis-tuin-en-keuken 50+'er voelt zich denk ik wel aangetrokken tot die partij, vooral door de permanente onvrede waar Nederlanders om bekend staan. Bij een 50+ partij kun je er op vertrouwen dat je stem als 50+'er in goede handen is, dan hoeven ze nog niet eens in het programma te kijken.
RickT schreef op :
Dit is toch wel héél erg

Lennart schreef op :
jezus wat een doos
Dit bericht is gewijzigd door Lennart op di 21 december 2012 om 11:10.
RickT schreef op :
Maarja het oog wil ook wat ;)