TK verkiezingen 2010 - reacties en ontwikkelingen

RickT schreef op :
Nico Dijkshoorn, prachtig stuk. Heeft ie dat voor GeenStijl geschreven?

Stuk van Bert zit ook een kern van waarheid in... in feite had de coalitie eerst een nipte meerderheid en zoals het er nu naar uit ziet een nipte minderheid. Ik ben blij dat de anti-Islam-beweging niet zo groot werd als voorspelt, maar de cijfers zijn nog steeds zorgwekkend. Anti-Islam zijn is schijnbaar belangrijker dan zorg, sociale zekerheid en onderwijs voor de toekomst. Maar natuurlijk vergelijkt de SP de cijfers met de afgelopen TK-verkiezingen, dat doet iedere partij. Het CDA ziet zelfs een stijgende lijn. :D Toch apart hoe een populist die met onuitvoerbare kreten strooit nog gelooft wordt ook.

En de SGP is een enge sekte, ik snap ook niet hoe liberalen kunnen samenwerken met een partij die daar haaks op staat. Het is dat de VVD zo liberaal niet meer is en ook de PVV het liberalisme heeft afgezworen. Tijd om dat 'vrijheid' uit die partijnamen te halen, werkt verwarrend.

(Ik wil ook zo kunnen schrijven als Nico trouwens)
Bert schreef op :
Ik zit trouwens zelf als "Kabinet Rutte I" aanhanger ook totaal niet te wachten op de inbreng van SGP, ondanks dat de SGP bij mij altijd vrij hoog staat in de stemwijzer (itt bijv de CU) Dit komt denk ik vooral door hun criminaliteitsbestrijding en financiën-plannen, want ik ben heeeel groot aanhanger van elke zondag de winkels open, en ben zwaar tegen strengere euthenasie en abortusregelingen.
Nu zit ik trouwens helemaaal niet te wachten op nieuwe verkiezingen, want dan krijg je België toestanden.
Tumke schreef op :
denk dat mensen sowieso ook wel verkiezingsmoe zijn
RickT schreef op :
eerder kabinetsmoe.
Roedie schreef op :
de opkomst was 8% hoger als de vorige 1e kamer verkiezingen (of privincie wat was het nu? :P) dus ik denk niet dat de mensen verkiezingsmoe zijn. en als ze dit kabinet overtuigend moe waren dan was het niet deze uitslag.
Tumke schreef op :
ik heb het over evt. nieuwe verkiezingen
RoyBouten schreef op :
Ik ben wel een tijdje verkiezingsmoe :)
RoyBouten schreef op :
50plus kan coalitie aan een meerderheid helpen. Kijk je naar zaken als homo emancipatie slechet zaak. Stuk op m'n web-log geschreven waarom... --> http://tinyurl.com/4lm3ae2
Teun schreef op :
Ik dacht dat Nagel dat juist niet wilde? Hij is toch ook ex-PvDA of niet?
Wat Wilders betreft, het enige standpunt waar hij iets om geeft is zijn anti-islam beleid. De rest laat hij meteen vallen zolang hij maar moslims mag pesten.
KILL IT! KILL IT WITH FIRE!